Projektowanie logo firmy transportowej – przewóz osób.
Duży odsetek firm transportowych działających na terenie większości miast to firmy zajmujące się przewozem osób. Najwięcej jest oczywiście tych, które po prostu świadczą usługi jako dodatkowy przewoźnik poza komunikacją publiczną lub te specjalizujące się w przewozie osób chorych, lub z niepełnosprawnościami. Projektowanie logo firmy transportowej, która świadczy usługi przewozowe osób to zlecenie, do którego trzeba podejść z odpowiednim nastawieniem i pomysłem.
Projektowanie logo firmy transportowej – sygnet
Sygnet to jedna z najistotniejszych części logo, o ile się na niego decydujemy. Jest to znak graficzny, który może być używany samodzielnie, jak i w zestawieniu z logotypem. Projektowanie logo firmy transportowej w przypadku zdecydowania się na sygnet, powinno jak zwykle zacząć się od dogłębnego przeanalizowania rynku. Dla przewozu osób jako alternatywy dla transportu publicznego nie musimy wcale skupiać się uwzględnieniu nim symbolu lub uproszczonej grafiki człowieka. Równie dobre może być wykorzystanie elementów sugerujących szeroką, bezpieczną drogę. W przypadku firm zajmujących się przewozem osób z niepełnosprawnościami, projektując znak graficzny, warto postawić na symbole pokazujące wsparcie i partnerstwo, a nie jak się niestety utarło w wielu kręgach pomoc.
Projektowanie logo firmy transportowej – logotyp
Logotyp dla firmy transportowej bez sygnetu, jest równie dobrym rozwiązaniem, bo i czytelniejszym w przypadku naklejania logo na flotę. Warto oczywiście mieć oba, ale jak to z nimi jest to już temat na osobny wpis.. W przypadku logotypu, bez samodzielnego znaku graficznego, dobrze jest urozmaicić go wyłącznie o delikatne symbole lub niewielkie nadanie odpowiedniego charakteru literom, np. poprzez pochylenie ich lub dodanie elementów dynamicznych aby uzyskać grafikę w sposób przypominający pęd. Tak czy inaczej, projektowanie logo firmy transportowej powinno opierać się o przemyślane rozwiązania, które całościowo nadadzą mu też odpowiedni odbiór, dający pewność identyfikacji firmy jako takiej, która zajmuje się przewozem osób.
Typografia i kolorystyka w logo firmy transportowej.
Projektowanie logo firmy transportowej to także konieczność zastosowania odpowiedniej typografii i kolorystyki. O fontach można powiedzieć tyle, ile było już powiedziane we fragmencie o logotypie. Dobre może być zastosowanie kursywy na prostych czcionkach, ale i czasami, szczególnie w przypadku przewozu osób z niepełnosprawnościami sprawdzi się font imitujący pismo odręczne. Statyczne, ciężkie fonty, raczej nie mają racji bytu.
Jeżeli chodzi o kolorystykę, dynamiczna czerwień i odcienie pomarańczowego świetne w przypadku transportu mienia, niekoniecznie będą kojarzyć się odpowiednio tutaj, gdyż nie są kolorami „bezpiecznymi”. Postawienie znów na lekkość niebieskiego lub zielonego sprawdzi się za to w przypadku obu form przewozu osób. Czerń jak najbardziej może być elementem logo, jednak gdy całość ma być w tym jednym kolorze, logo musi być dosyć lekkie i dynamiczne.