Trening dla początkujących, czyli od czego zacząć

Początek trenowania bywa bardzo trudny. Dla kogoś kto rozpoczyna swoją przygodę z siłownią może się wydawać, że nigdy nie osiągnie sukcesu. A jednak wystarczy kilka miesięcy intensywnego treningu, by zdobyć upragnioną figurę oraz wagę.

Zacznijmy od badań

Jeżeli planujemy rozpocząć regularne treningi na siłowni najpierw sprawdź w jakim jesteś stanie zdrowotnym. Możesz udać się samodzielnie do lekarza lub poprosić o poradę swojego trenera personalnego np. w jakimś dużym klubie we Wrocławiu.

Dobra analiza Twojego stanu zdrowia uchroni Cię przed niebezpiecznymi kontuzjami.

Parametry ciała oraz cel ćwiczeń

Następnie określ swoje parametry. Powinieneś zmierzyć stan swojej tkanki tłuszczowej. Ponadto zmierz obwód talii, bioder oraz klatki piersiowej. Dzięki tym wszystkim wytycznym będziesz mógł określić cel swoich ćwiczeń. Być może okaże się, że Twoja sylwetka ma się całkiem dobrze i trzeba tylko niewiele, aby mieć figurę atlety. A może okaże się, że masz poważną nadwagę. Wówczas czeka Cię długa i ciężka praca. Ale przecież warto, bo dzięki temu odmienisz swoje życie.

Dieta tak samo ważna jak ćwiczenia

Nie zapominajmy, że zdrowy styl życia to nie tylko ciężkie treningi na siłowni. Wpływ na stan naszego organizmu ma również to, co jemy. Aby efekt treningów szybko był widoczny na naszym ciele koniecznie wyrzućmy z diety fast foody, smażone mięso, węglowodany słodycze oraz alkohol. Wszystkie te składniki działają na nasz organizm bardzo negatywnie.

Jaki trening?

Profesjonalny trening dla początkującego powinien mieć charakter hybrydowy. Oznacza to mniej więcej tyle, że konieczne jest ćwiczenie siły oraz ćwiczenia na masę.

Docelowo wykonujemy każde ćwiczenia w kilku seriach. Skupiając się na przysiadach, wyciskanie leżąc i oraz wyciskanie stojąc oraz martwy ciąg.

Jaka częstotliwość treningu?

Dla osób początkujących najlepszy będzie trening około 3 razy w tygodniu. Oczywiście każdego dnia ćwiczymy inną partię ciała przy odpowiedniej technice.

Jeśli nie jesteś pewny czy wykonujesz dane ćwiczenie prawidłowo zmniejsz obciążenie. Z mniejszym ciężarkiem znacznie lepiej skupisz się na wykonywaniu poszczególnych ruchów.

Skąd wiem, że trenuje prawidłowo?

Początkującym osobom bardzo często zaleca się ćwiczenia razem z trenerami personalnymi. Osoby te nie tylko motywują nas do ćwiczeń, ale również dbają, by nie stała nam się krzywda. Dzięki temu na efekty treningowe nie trzeba długo czekać. Pierwszy zarys mięśni i widoczny spadek wagi ciała (szczególnie u osób z nadwagą) jest widoczny już po pierwszych miesiącach od momentu zapisania się na siłownię.

Sport to przede wszystkim zdrowie, ale również dobre samopoczucie oraz piękny wygląd. Jeśli zależy Ci na tym wszystkim koniecznie zacznij trenować. Dobierz odpowiednie ćwiczenia i do dzieła. Niestety bez ciężkiej pracy nic samo się nie zrobi.