Jakie błędy popełniają osoby rozpoczynające swoją przygodę z siłownią

Marzysz o pięknej sylwetce, chciałbyś żyć zdrowo i wreszcie zrzucić zbędne kilogramy. Właściwie już podjąłeś decyzję – kupujesz karnet na siłownię. Będziesz ćwiczył uparcie aż Twoja sylwetka nabierze optymalne kształty.

Tak zwykle rozpoczyna się każda przygoda z siłownią. Duża dawka motywacji na starcie, która ucieka z chwilą kiedy rozpoczynamy pierwsze ćwiczenia. Bóle w kręgosłupie, kulturyści, którzy wprowadzają nas w osłupienie i skomplikowane urządzenia, których nie potrafimy obsługiwać. Przeszkód, które napotkamy na naszej drodze do upragnionej formy będzie bardzo dużo. Jeśli w porę nie nauczymy się podstawowych zasad dobrego treningu może się okazać, że i motywacja szybko uleci wraz z pierwszym potem.

Jakie błędy najczęściej popełniają osoby początkujące?

  1. Trening fizyczny naszego ciała to nie tylko dobra zabawa. To niekiedy bardzo poważne obciążenie dla naszego ciała, które może negatywnie wpłynąć na nasz stan fizyczny.
  2. Aby mieć pewność jakie ćwiczenia możemy wykonywać, a które lepiej odpuścić konieczna będzie po pierwsze wizyta u lekarza rodzinnego, po drugie u osobistego trenera. Tylko wówczas dowiemy się, czy nie ma żadnych przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń na niektóre partie ciała.
  3. Po zdiagnozowaniu swojego stanu zdrowia możemy pójść dalej. Wybierzmy miejsce w którym będziemy chcieli ćwiczyć. Błędem jest kierowanie się tutaj renomą danego miejsca lub ceną. Najbezpieczniej jest wybrać taką siłownię, która będzie jak najbliżej naszego domu. Tylko wówczas będziemy mogli uczęszczać na treningi zawsze wtedy kiedy rzeczywiście mamy na to ochotę. Wyobrażasz sobie sytuację, że jest środek zimy, a Ty biegniesz z domu na tramwaj, później przesiadasz się do autobusu by przejechać kolejne 20 minut i rozpocząć trening? Im dalej będzie usytuowana Twoja siłownia tym prawdopodobnie szybciej odpuścisz treningi.
  4. Kup wszystko to, co będzie Ci potrzebne do ćwiczeń. Im więcej pieniędzy wydasz na strój, rekwizyty oraz odżywki tym bardziej będzie ci szkoda przerwać treningi. Wizja straconych pieniędzy nie pozwoli Ci też zapomnieć po co to robisz.
  5. Ciągle się ważysz? To niedobrze. Początkujący sportowcy powinni wyrzucić z domu wagę, na rzecz miary. Może się bowiem okazać, że zrzucisz tłuszcz ale przybędzie ci tkanki mięśniowej co niekoniecznie sprawi, że będziesz ważyć mniej. Twój wygląd natomiast zmieni się nie do poznania.
  6. Zapominasz, że na pierwsze efekty trzeba trochę poczekać. Nie ma tak dobrze. Efekty naszej ciężkiej pracy na siłowni zobaczysz dopiero po kilku miesiącach wytężonej pracy. Niestety. Uświadom to sobie już na początku. Tylko ciężka i długodystansowa praca sprawi, że będziemy wyglądać dobrze.
  7. Nie przejmuj się tym, co mówią o Tobie inni. To opinią osób trenujących na siłowni przejmujemy się zwykle najmocniej. Tymczasem, jeśli sam będziesz intensywnie trenował dowiesz się, w jakim skupieniu wykonuje się kolejne treningi. Na siłowni rzadko kiedy zwraca się uwagę na inne osoby trenujące w najbliższym otoczeniu. Każdy jest zaangażowany w swoje ciało i dąży do uzyskania najlepszych wyników. Nieważne czy trenujesz w znanym klubie fitness we Wrocławiu czy na osiedlowym fitnessie w małym mieście. Przecież ćwiczysz głównie dla siebie.