Centernet najpierw jako pre-paid

ideaCenternet uważa, że budowanie jednej silnej marki na rynku telefonii komórkowej jest zbyt drogie. Firma chce maksymalnie obniżyć koszty wejścia na coraz ciaśniejszy rynek komórkowy

Nowy operator planuje, że najpierw będzie świadczył usługi przedpłacone. – Oferta dla abonentów pojawi się w IV kwartale – mówi wiceprezes. Operator chce świadczyć podstawowe usługi, takie jak rozmowy, SMS, MMS oraz usługi dodane, w tym związane z dostarczaniem treści.

– Transmisja danych w sieciach komórkowych jest droga i zaoferujemy klientom jedynie niezbędne minimum – mówi wiceprezes.

Centernet jesienią 2007 r. wygrał przetarg na komórkowe częstotliwości 1800 MHz. Za zezwolenie zapłacił 128 mln zł. Teraz negocjuje umowę o współpracy z PTK Centertel, operatorem sieci Orange. Spółki zakładają, że podpiszą ją do końca marca, przypomina gazeta.

Z szacunków Centernetu wynika, że operator zacznie zarabiać na siebie, gdy przy niskich kosztach wejścia na rynek, zdobędzie ok. 600 tys. klientów. – Milion aktywnych kart SIM pozwoli nam mieć przyzwoite zyski – twierdzi Jarosław Niechcielski. W końcu 2008 r. chcemy mieć 200 tys. klientów – dodaje. Firma po pięciu latach chce mieć 2,5 mln klientów. Jeżeli Centernet zrealizuje swoje plany‚ stworzy piątą sieć w Polsce. Aby wypełnić warunki wydanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej zezwolenia, Centernet do końca 2009 roku ma wybudować własną sieć, która będzie zdolna obsługiwać 15 proc. mieszkańców Polski, a do końca 2012 roku 30 proc. Z szacunków GP wynika, że budowa infrastruktury może kosztować 500-700 mln zł.