Biurowe drukarki i odpowiednie dobieranie do nich tuszu

Prowadzenie biura wymaga nie tylko ciągłej uwagi nad zatrudnionymi w nim pracownikami i sprawdzaniem ich efektywności, ale również poświęcania czasu na to, by urządzenia, które w codziennych działaniach wykorzystują zatrudnieni, były zawsze sprawne i nie opóźniały ich pracy. Z tego powodu tak ważne znaczenie ma dobór drukarek biurowych oraz pilnowanie momentu, kiedy wymagana w nich będzie zmiana tuszu.

Drukarka laserowa czy atramentowa?

Właściwy wybór drukarki do biura wymaga poznania kilku prostych i zasadniczych różnic, jakie są pomiędzy najpopularniejszymi typami drukarek na rynku. Chodzi oczywiście o drukarki laserowe i atramentowe: które z nich lepiej sprawdzą się w firmach używających na co dzień tego sprzętu i oczekujących najwyższej jakości? Podstawową cechą, którą wymienia się wśród różnic między tymi drukarkami jest szybkość wydruku. W tym przypadku drukarki laserowe działają szybciej, ale nie ma to większego znaczenia dla większości firm. Dlaczego? Otóż wyjątkowe tempo druku wymagane jest tylko w tych przedsiębiorstwach, które codziennie drukują tysiące dokumentów, a większość firm w Polsce wcale nie ma takich potrzeb i w zupełności wystarczy im drukarka atramentowa. Drugą kwestią są koszty eksploatacji drukarki: tusze wymienne do drukarek atramentowych (dostępne np. tutaj: https://abcpraxis.pl) są o wiele tańsze w oryginałach, niż oryginalne tusze zamienne do sprzętu laserowego. Różnica w koszcie takiego oryginalnego tuszu może wynosić nawet kilkadziesiąt złotych. I wprawdzie do dyspozycji klientów, są także zamienniki, ale wciąż te do drukarek atramentowych będą tańsze, niż u ich laserowych konkurentów.

Tusze do drukarek – wybór i wymiana

Wybór tuszu do drukarki ograniczony jest najczęściej do cartridży, które albo są ściśle dopasowane do modelu kupionej drukarki (oryginały), albo nie są zalecane przez producenta, ale stanowią tańszy zamiennik. Tu warto wiedzieć, że za jakość i markę należy się odpowiednia cena, dlatego tusze oryginalne bez względu na to czy są do drukarki laserowej czy atramentowej (do tych drugich spory wybór można znaleźć tutaj: https://abcpraxis.pl/pl/c/TUSZE-do-drukarek-atramentowych/28 ), będą miały odpowiednią cenę. Klienci zauważają, że w przypadku rzadkiego wymieniania tuszu i niewielkich potrzeb biurowych, w zupełności wystarczy mi tusz oryginalny i nie szukają nawet tańszych zamienników. Sytuacja zmienia się wtedy, gdy biuro pracuje pełną parę i tusz musi wymieniać raz, dwa raz w miesiącu. W tym przypadku cena zaczyna już robić znaczącą różnicę.

Rozwiązaniem obniżającym koszty eksploatacji może być więc zakup drukarki atramentowej i tańszych odpowiedników tuszy lub postawienie na tusze oryginalne do drukarek, ale wciąż dużo tańsze niż te do laserowych. Sama wymiana tuszu jest stosunkowo prosta, aczkolwiek warto ją wykonać zgodnie z instrukcją i bez pośpiechu. Zwykle jest to działanie bardzo intuicyjne i nie nastręcza problemów, ale pośpiech może doprowadzić do uszkodzenia cartirdża czy drukarki, więc lepiej wolniej, a dokładnie.


zadaszenie tarasowe Taras nowoczesny ultimate-demi.org